Bacalah..

Sunday 1 April 2012

Oh designku,bila nak approved ni???

      Ya Allah,tabahkn hati hambaMu yg kerdil ini. Aku mnusia lemah,byk kekurangan diri,rasa tak layak ke syurgaMu,tp tak sanggup jua ke nerakaMu..
      Dari first mock up till this current mock up, dah 4 kali kena reject, even tak la rejected totally 100%, tp aku tetap tak dpt nk impress my studio master hingga detik ini. Seriously, my emotion is not stable at all at this rate, habis semua org aku express bad mood aku ni, maybe before this, projek aku dpt perhatian kot, sekali tak gempak, hbis…
      Kesian kat roommates aku, aku memang kalau tgah bad mood, pantang sgt kalau org sentuh brg2 aku/ ubah kedudukan my stuffs/ guna brg aku tnpa izin. Ni la kelemahan aku, susah sgt nk kawal emosi time stress. So, aku pasang la nasyid2 yg tnangkan hati sikit. Sampai bila la dugaan ini ya?
      Aku dpt rasakan rasa down yg teramat sgt time projek 3 ni, biasalah, design kdg2 ok, kdg2 tak mnepati kriteria. Tp masalahnya skrg, design aku seperti tak dipndang lgsung. Bukan nk kata lecturer reject trus, tp design aku kali ni tak dpt perhatian. Kwn aku sorg ni, dari awal dah finalized tau, kan best jd mcm tu. Even korg smua takkan faham 100% apa yg aku rasa, tp aku nk luahkan jugak feeling ni, kalu pendam nanti, lgsung tak berdaya nk truskan projek ni, dah la isnin ni kna submit. Dgn design yg belum finalized ni, mcm mna la nsib aku nanti..
      Air mata aku dah byk jatuh utk projek ni, tak mcm dulu, design aku snang je approved, siap dpt A- lg. Tp, aku rasa Allah rindu rintihan aku la,skrg ni, rasa down tu akn memuncak bila kwn2 lain ckp pasal ni, kalau sorang2, aku rasa semangat tu dtg balik. Aku merintih agar Allah tak tinggalkan aku forever. Whatever it is, I’m very2 grateful coz I have really supporting studiomates. They always make me never feel alone, always think positive. And, they willing to help me in any method. Alhamdulillah..
      Skrg, aku tgah sketch design baru, rasa takut sgt nk tunjuk kt lecturer esok, tp at least, aku dah pernah hdapi situasi mcm ni,aku tau kat Gombak nanti lebih dahsyat dugaannya---design rejected, sketches dikoyak, model disabotaj kwn sndiri… Ya Allah, lindugilah hambaMu ini, kekalkan aku di jalanMu, biarlah berat manapun ujian yg Kau berikan, yg penting ‘‘kegagaln adalah 1 kejayaan yg ditangguhkan-Us.Pahrol Juoi..’’ And, Allah takkan bebankan hambaNya melainkan apa yg kita mampu kan?
      Aku kena bangkit semula, sampai bila nk down mcm ni? Org lain pun diuji, malah lebih dari apa yg aku alami ni, and, Allah sayangkan hambaNya, sbb tu la Dia bg ujian, agar hambaNya sntiasa ingat Allah selalu. Betul tak? Ni dah last sem aku, and I’m doing well up to this level. So, there is no time to feel inferior like this ok? Lawan semua perasaan putus asa tu!! Ingat Allah, ingat Nabi, ingat family!!
      Since esok adalah hari last utk tunjuk mock up model, and we have only 2days to complete this project,hope sgt2 esok kat studio lecturer akn ckp : ‘’See, it’s really great if u can give me something like this earlier! U can proceed..” Amin Ya Allah, aku mohon doaku dikabulkan olehMu. 

(‘.’) Shazmiera Rosmidar
CFS IIUM
22/03/2012

No comments:

Post a Comment